Офіційний веб-сайт
  Департамент соціального захисту населення
Полтавської обласної державної адміністрації

 

 

 

Новини

 

   Динаміка заборгованості з виплати заробітної плати в Полтавській області станом на 01.07.2019 (за даними моніторингу)
   Оперативні дані моніторингу стану погашення заборгованості із заробітної плати на економічно активних підприємствах на 01.07.2019

 

   На розширеному засіданні обласної робочої координаційної групи з питань погашення заборгованості із заробітної плати та дотримання державних соціальних гарантій у сфері оплати праці на підприємствах, установах та організаціях, яке відбулося 18 липня 2019 року за участі представників галузевих департаментів облдержадміністрації, Чутівської райдержадміністрації, Полтавської міської ради, облпрофради розглядалися питання про стан та перспективи погашення зарплатних боргів на економічно активних підприємствах.
   Як відмітили члени робочої групи, завдяки вжитим органами влади, контролюючими та правоохоронними органами спільним заходам протягом останніх трьох місяців в області спостерігається зменшення загальної заборгованості із заробітної плати, сума якої станом на 1 липня 2019 року складає 51,2 млн. грн., них: 37,9 млн. грн. заборгували 8 економічно активних підприємств, 12,8 млн. грн. – 11 підприємств, що перебувають у процедурах банкрутства, 0,5 млн. грн. - 4 економічно неактивних.
   У червні на 523 тис. грн. зменшилася заборгованість на підприємствах м. Гадяч, повністю погашено зарплатні борги (207 тис. грн.) на ПрАТ "Будівельне управління № 9" "Полтаванафтогазбуд".
   За даними моніторингу продовжують нарощувати заборгованість із заробітної плати перед своїми працівниками державне підприємство "Полтавський комбінат хлібопродуктів" та його філія "Хлібна база № 88", що в Чутівському районі. Про ситуацію на зазначених суб'єктах господарювання доповідали директор Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Сергій Фролов і голова Чутівської райдержадміністрації Сергій Апряткін.
   На Полтавському хлібокомбінаті, зарплатний борг перед працівниками складає 3,3 млн. грн. Виробнича діяльність не здійснюється, при цьому, заборгованість із заробітної плати щомісячно збільшується. Рахунки підприємства арештовані, не призначено керівника, тому, як зазначив директор Департаменту, неможливо робити конкретні кроки щодо вирішення ситуації, що склалася на державному підприємстві та його філії.
   Сергій Апряткін зазначив, що ситуація на філії "Хлібна база №88" тримається на контролі профільної комісії райдержадміністрації. Заборгованість із заробітної плати на філії складає 1,4 млн. грн. Підприємство має дозвіл приймати зерно. Враховуючи арешт рахунків, з працівниками проводиться роз'яснювальна робота щодо можливості стягнення зарплатних боргів через органи Державної виконавчої служби за рішенням суду та надається практична допомога по підготовці документів.
   На засіданні вирішили звернутись до центральних органів влади від профільного департаменту, обласної комісії, профспілок, Полтавської міськради стосовно вирішення питання погашення зарплатних боргів на ДП "Полтавський комбінат хлібопродуктів" та філії "Хлібна база № 88" на рівні Міністерства аграрної політики та продовольства України, яке безпосередньо здійснює керівництво зазначеними підприємствами.
   Крім того, на засіданні обговорили стан виплати заробітної плати на ПрАТ "Пласт", ПрАТ "Полтавський турбомеханічний завод", підприємствах м. Гадяч: ТОВ "Гадячсир", ТОВ "Техмолпром", ТОВ "Полтавамолпрод", ТОВ "Торговий дім "Гадячсир Україна", ТОВ "Річен груп", що задіяні у спільному виробничому процесі.
   Про хід та перспективи погашення заборгованості із заробітної плати у примусовому порядку на ПрАТ "Пласт", ДП "Полтавський комбінат хлібопродуктів", підприємствах м. Гадяч органами державної виконавчої служби доповів начальник відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області.

 
Реабілітація дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу.

   У 2019 році вперше запроваджений механізм забезпечення реабілітаційними заходами дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу. Новий механізм забезпечує адресність та підвищення якості надання реабілітаційних послуг.
   Механізм надання реабілітаційних послуг визначений постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №309 «Про затвердження Порядку використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу».
   На рівні Департаменту соціального захисту населення Полтавської ОДА та районних управлінь соціального захисту населення здійснено необхідні організаційні заходи з метою направлення на реабілітацію дітей з інвалідністю, зокрема повідомлено батьків дітей з інвалідністю щодо механізму отримання реабілітаційних послуг, забезпечено прийом необхідних документів та укладаються договори на отримання реабілітаційних послуг.
   Полтавській області на 2019 рік виділено з державного бюджету 4,277 млн. грн., що дозволить отримати послуги реабілітації орієнтовно 200 дітям з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу.
   Надання послуг реабілітації здійснюється у 38 реабілітаційних установах, зокрема Центрі реабілітації дітей з органічними ураженнями нервової системи комунального підприємства «Полтавська обласна дитяча клінічна лікарня Полтавської обласної ради, Полтавському міському центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю, Товаристві з обмеженою відповідальністю «Міжнародна реабілітаційна клініка Козявкіна», Товаристві з обмеженою відповідальністю «Медичний центр фізичної терапії та медицини болю Інново» та іншіх установах (перелік установ додається).
   Надання послуг реабілітації здійснюється відповідно до медичних показань, визначених у індивідуальній програмі реабілітації дитини з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу. Тривалість курсу та перелік послуг реабілітації визначається фахівцями відповідної реабілітаційної установи відповідно до вимог законодавства.
   Гранична вартість реабілітаційних заходів не перевищує для однієї дитини, яка відповідно до індивідуальної програми реабілітації за більшістю основних категорій життєдіяльності має обмеження I та II ступеня - 16 тис. гривень, III ступеня - 25 тис. гривень. Гранична вартість реабілітаційних заходів для однієї дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, яка відповідно до індивідуальної програми реабілітації за більшістю основних категорій життєдіяльності має обмеження I, II, III ступеня, збільшується на 50 відсотків для кожного ступеня.
   Під час здійснення реабілітаційних заходів у стаціонарі їх гранична вартість може включати вартість проживання та харчування дитини, одного з батьків дитини чи її законного представника.
   Для забезпечення дитини реабілітаційними заходами один із батьків дитини чи її законний представник подає до управління соціального захисту населення за місцем проживання заяву про направлення дитини до реабілітаційної установи у довільній формі із зазначенням інформації про вибрану реабілітаційну установу разом з копіями:
   - паспорта громадянина України та/або свідоцтва про народження, та/або іншого документа, що посвідчує особу дитини;
   - індивідуальної програми реабілітації, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу;
   - виписки з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (форма № 027/о).
   Днем звернення одного з батьків дитини чи її законного представника до управління вважається дата надходження заяви з документами.

 
Про реалізацію пілотного проекту із надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка"

   В рамках реалізації проекту міжнародної технічної допомоги "Забезпечення соціального захисту та відповідального батьківства в Україні" в області забезпечено реалізацію пілотного проекту із надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка", у порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20.06.2018 року № 512.
   На отримання допомоги мають право громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах проживають на території України і народили живонароджену дитину. Безпосередніми отримувачами допомоги є мати, батько, родичі або патронатний вихователь новонародженої дитини.
   Допомога "пакунок малюка" видається її отримувачам під час народження/виписки (за бажанням) дитини у пологовому будинку або за місцем проживання/перебування новонародженої дитини.
   У разі, якщо жінка не отримала одноразову допомогу у пологовому будинку, для отримання "пакунка малюка" необхідно у 30-денний термін з дня народження дитини, звернутися до управління соціального захисту населення за місцем проживання/перебування дитини та надати разом із заявою довідку з пологового будинку про те, що пакунок жінка не отримала.
   З початку 2019 року в області жінкам, які народили дітей, видано 4691 пакунок, у тому числі: пологовими будинками – 4663, управліннями соціального захисту населення – 28.
   Департаментом соціального захисту населення здійснюється постійний щотижневий моніторинг забезпечення пологових будинків допомогою "пакунок малюка".
   Усі пологові будинки області забезпечені "пакунками малюка" відповідно до потреби.

 
Кому необхідно подати нові заяву та декларацію для призначення субсидії

   З травня 2019 року управліннями соціального захисту населення проведено автоматичний розрахунок житлових субсидій на наступний термін 2019-2020 років без додаткового звернення 154 тис. сімей.
   Проте відповідно до норм чинного законодавства для окремих категорій одержувачів субсидії розрахунок житлової субсидії на наступний термін здійснюється виключно після подання нових заяв і декларацій. Зокрема, це:
   - сім'ї, яким субсидія призначалась за рішенням комісії на фактично проживаючих зареєстрованих осіб;
   - орендарі житла та внутрішньо переміщені особи;
   - сім'ї, у яких відбулися зміни складу зареєстрованих членів домогосподарства та зміни у складі їх сім'ї (наприклад: хтось прописався чи виписався, розлучення, смерть чи народження);
   - сім'ї, яким субсидія призначалась за рішенням комісії де є особи працездатного віку, в яких відсутні доходи або дохід менше мінімальної заробітної плати та/або ними чи за них несплачено єдиний соціальний внесок.
   Таким сім'ям необхідно звернутись до управлінь соціального захисту населення до кінця вересня поточного року.
   Чому важливо звернутись до кінця вересня! Якщо сім'я звернеться за призначенням субсидії в неопалювальний сезон і в цей період субсидію буде призначено (в тому числі в нульовому розмірі), управління соціального захисту населення розрахує розмір субсидії автоматично на початку опалювального сезону без додаткового звернення.
   Звернення за призначення субсидії у літній період заощадить Ваш час та надасть можливість отримати субсидії з початком опалювального періоду без затримки.
   По зверненням, які надійдуть протягом двох місяців з початку опалювального сезону житлову субсидію (у разі наявності правових підстав) буде призначено з жовтня поточного року.

 

   Департаментом соціального захисту населення Полтавської обласної державної адміністрації спільно з Полтавським обласним Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій 11 липня 2019 року в рамках постійно діючого семінару з питань реалізації повноважень територіальних громад у сфері соціального захисту населення проведено семінар, в ході якого розглянуто питання порядку денного:
      1. Основні напрямки обласної Комплексної програми соціального захисту та соціального забезпечення населення на 2013-2022 роки.
      2. Про порядок забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації.
      3. Забезпечення надання державних соціальних гарантій окремим категоріям громадян.
      4. Про соціальний захист громадян постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС. Про порядок забезпечення житлом деяких пільгових категорій громадян.
      5. Про порядок надання соціальних послуг громадянам, що перебувають у складних життєвих обставинах та надання реабілітаційних послуг дітям з інвалідністю.
      6. Джерела фінансування державних соціальних гарантій.
      7. Про соціальний захист осіб звільнених з місць позбавлення волі. Про порядок надання послуг стаціонарного догляду.
   По закінченню семінару слухачі отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.

 
Розпочато виплату грошової компенсації на придбання житла сім'ям загиблих учасників АТО/ООС, особам з інвалідністю І-ІІ групи з числа учасників АТО/ООС та учасників бойових дій на території інших держав, внутрішньо переміщеним особам з числа учасників АТО/ООС

   В рамках державних програм, спрямованих на забезпечення житлом окремих пільгових категорій громадян, право на пільгове забезпечення яких гарантоване Законом України ,,Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", до області надійшли кошти в сумі 20,3 млн. грн., виділені відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України від 12.06.2019 №418-р та 421-р.
   Кошти спрямовуються бюджетам міст Горішні Плавні, Кременчук, Лубни, Миргород, Полтава та Диканського, Гадяцького, Полтавського районів для подальшого перерахування структурним підрозділам соціального захисту населення для проведення виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення 26 сім'ям, які перебувають на обліку громадян, потребуючих поліпшення житлових умов, та яким призначено грошову компенсацію відповідно до норм постанов Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 №719, від 28.03.2018 №214, від 18.04.2018 №280.
   Зокрема, за рахунок виплаченої грошової компенсації житло придбають: 1 сім'я загиблого учасника АТО/ООС, 16 сімей осіб з інвалідністю ІІ групи з числа учасників АТО/ООС, 8 сімей осіб з інвалідністю війни ІІ групи з числа учасників бойових дій на території інших держав та 1 сім'я внутрішньо переміщеної особи з числа учасників АТО/ООС.

 
Завершено виплату грошової компенсації замість путівки громадянам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи за 2019 рік

   Законом України ,,Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" передбачено щорічне безплатне забезпечення санаторно-курортним лікуванням громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи віднесених до категорії 1 та дітей з інвалідністю, внаслідок Чорнобильської катастрофи, чи одержання за бажанням грошової компенсації замість санаторно-курортного лікування.
   Порядок виплати грошової компенсації замість санаторно-курортного лікування врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 854.
   Розмір компенсації визначається Міністерством соціальної політики України з розрахунку 35% від розміру одного прожиткового мінімуму, встановленого законом на 1 січня відповідного року для осіб, які втратили працездатність (із заокругленням до однієї гривні), відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 № 838. У поточному році розмір такої компенсації складає 524 грн.
   Для отримання компенсації замість санаторно-курортного лікування у 2019 році в термін до 15 жовтня 2018 року до управлінь соціального захисту населення подали заяви 623 особи постраждалі від наслідків Чорнобильської катастрофи, віднесені до категорії 1. На даний час виплата зазначеним громадянам проведена в повному обсязі.
   Для отримання компенсації замість санаторно-курортного лікування у 2020 році в термін до 15 жовтня 2019 року до управлінь соціального захисту населення за місцем проживання необхідно подати такі документи: заяву, медичну довідку за формою 070/о, копію посвідчення та копію паспорта.
   Питання санаторно-курортного лікування громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, перебуває в області на постійному контролі.

 

   4 липня 2019 року об 11.00 відбулась селекторна нарада Міністерства соціальної політики України в якій взяли участь представники Департаменту соціального захисту населення Полтавської обласної державної адміністрації.
   В ході наради обговорено питання щодо стану призначення субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, змін до Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення.

 
Реабілітація дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу

   Кабінетом Міністрів України 27 березня 2019 року прийнята постанова №309 «Про затвердження Порядку використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу» та затверджений відповідний порядок, яким визначається механізм використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Реабілітація дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу".
   
Куди необхідно звертатися та які документи подавати для отримання реабілітаційних послуг?

   Для забезпечення дитини реабілітаційними заходами один із батьків дитини чи її законний представник подає до управління соціального захисту населення за місцем проживання:
   - заяву про направлення дитини до реабілітаційної установи у довільній формі із зазначенням інформації про вибрану реабілітаційну установу разом з копіями:
   паспорта громадянина України та/або свідоцтва про народження, та/або іншого документа, що посвідчує особу дитини;
   індивідуальної програми реабілітації, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу;
   виписки з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (форма № 027/о).
   Днем звернення одного з батьків дитини чи її законного представника до управління вважається дата надходження заяви з документами.
   
Які установи можуть надавати послуги з реабілітації?

   Реабілітаційні заходи для дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу можуть надавати заклади охорони здоров'я будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або їх відокремлені підрозділи, що забезпечують медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників, а також реабілітаційні установи, підприємства, заклади, у тому числі їх відділення, структурні підрозділи незалежно від форми власності, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (далі - реабілітаційна установа).
   Перелік реабілітаційних установ оприлюднюється на офіційних веб-сайтах Мінсоцполітики, Фонду соціального захисту інвалідів, місцевих та регіональних органів соцзахисту.
   Перелік реабілітаційних установ, який є невичерпним, формується Фондом соціального захисту інвалідів згідно із заявницьким принципом реабілітаційної установи.
   
Який перелік реабілітаційних заходів надається дитині з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу у реабілітаційних установах?

   Перелік базових реабілітаційних заходів призначається індивідуально залежно від потреб дитини та включає:
   консультації лікарів, заняття з профільними лікарями і спеціалістами з реабілітації (лікар-невролог дитячий, логопед, лікар-психолог, лікар-педіатр, педагог соціальний, лікар-сурдолог, лікар фізичної та реабілітаційної медицини або лікар-фізіотерапевт, або лікар з лікувальної фізкультури, або лікар з лікувальної фізкультури і спортивної медицини, фізичний терапевт та інші);
   реабілітаційні послуги (комплекс процедур), у тому числі фізичну терапію, лікувальну фізкультуру, масаж загальний, механотерапію за потребою (локомоторну терапію, мотомедтерапію), апаратну фізіотерапію (теплолікування, вібротерапію), метод динамічної пропріоцептивної корекції із застосуванням рефлекторно-навантажувального пристрою "Гравістат", логопедичну корекцію, психологічну корекцію, педагогічну корекцію, соціальну адаптацію тощо.
   
Яка вартість реабілітаційних заходів для дитини з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу?

   Вартість реабілітаційних заходів для кожної дитини визначається реабілітаційною установою відповідно до індивідуальної програми реабілітації, в якій зазначаються обсяг і строки проведення таких заходів.
   Гранична вартість реабілітаційних заходів не перевищує для однієї дитини, яка відповідно до індивідуальної програми реабілітації за більшістю основних категорій життєдіяльності має обмеження I та II ступеня - 16 тис. гривень, III ступеня - 25 тис. гривень.
   Гранична вартість реабілітаційних заходів для однієї дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, яка відповідно до індивідуальної програми реабілітації за більшістю основних категорій життєдіяльності має обмеження I, II, III ступеня, збільшується на 50 відсотків для кожного ступеня.
   Реабілітаційні заходи можуть надаватися як у стаціонарі, так і амбулаторно.
   Вартість витрат реабілітаційної установи за здійснені для дитини реабілітаційні заходи становить не менше 30 відсотків граничної вартості реабілітаційних заходів для однієї дитини.
   Під час здійснення реабілітаційних заходів у стаціонарі їх гранична вартість може включати вартість проживання та харчування дитини, одного з батьків дитини чи її законного представника. Під час здійснення реабілітаційних заходів амбулаторно у граничну вартість можуть включатися витрати на харчування дитини, одного з батьків дитини чи її законного представника.
   Реабілітаційні заходи в межах їх граничної вартості можуть бути надані одній дитині декілька разів протягом бюджетного року.

 

   
З 1 липня 2019 року підвищено розміри соціальних виплат

   З 1 липня 2019 року зросли розміри прожиткових мінімумів для основних соціальних і демографічних груп населення.
   У зв'язку з цим підвищено окремі соціальні виплати, розміри яких залежать від прожиткового мінімуму.
   Органами соціального захисту населення області проведена вся необхідна підготовча робота. Перерахунок розмірів державних соціальних допомог проведено Центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у Полтавській області в автоматизованому режимі, без додаткового звернення громадян та надання додаткових документів.
   Фактично перераховано розміри 13 видів державних соціальних допомог:
   - допомога у зв'язку з вагітністю та пологами;
   - допомога на дітей одиноким матерям;
   - допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;
   - допомога особі, яка доглядає за хворою дитиною;
   - тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів;
   - державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
   - щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею;
   - компенсаційна виплата фізичним особам, які надають соціальні послуги;
   - державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю;
   - державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям;
   - щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам на оплату житлово - комунальних послуг;
   - державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю;
   - тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату.
   Всього розміри допомог підвищено для 42 тис. одержувачів. Виплата підвищених розмірів допомог буде проведена у липні шляхом зарахування на поточні рахунки одержувачів у банківських установах або через виплатні об'єкти Укрпошти.